14 Noiembrie 2017

CE: Nivelul de instruire al elevilor depinde în mare măsură de mediile socioeconomice din care provin

Reprezentanta Comisiei Europene transmite că în Ediția din 2017 a Monitorului educației și formării al Comisiei, publicată în data de 9 noiembrie, se arată că sistemele naționale de învățământ devin din ce în ce mai favorabile incluziunii și mai eficiente. Cu toate acestea, publicația confirmă că nivelul de instruire al elevilor depinde în mare măsură de mediile socioeconomice din care provin.

Comisarul european pentru educație, cultură, tineret și sport,Tibor Navracsics, a declarat că "din cauza inegalităților, prea mulți europeni sunt încă privați de șansa de a profita la maximum de viețile lor. Inegalitățile reprezintă, de asemenea, o amenințare la adresa coeziunii sociale, a creșterii economice și a prosperității pe termen lung. În plus, de prea multe ori, sistemele noastre de învățământ perpetuează inegalitățile, atunci când nu se ocupă de persoanele provenite din medii mai sărace și atunci când situația socială a părinților determină rezultatele școlare și propagă de la o generație la alta sărăcia și șansele mai mici pe piața forței de muncă. Trebuie intensificate eforturile pentru a depăși aceste inegalități. Sistemele de învățământ au de jucat un rol important în construirea unei societăți mai echitabile, care să ofere șanse egale tuturor.”

Conform datelor analizate, această ediție relevă faptul că:

  • persoanele care au doar studii de bază sunt de trei ori mai predispuse la sărăcie sau la excluziune socială decât cele cu studii superioare; în 2016, doar 44% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani care au absolvit o formă de învățământ secundar inferior au fost angajați;
  • în rândul populației cu vârste cuprinse între 15 și 64 de ani, rata șomajului este de 16,6% pentru persoanele cu un nivel de studii de bază, respectiv de 5,1% pentru cele cu studii superioare;
  • statutul socioeconomic determină rezultatele elevilor, astfel că 33,8% dintre cei care provin din medii defavorizate au rezultate slabe, față de doar 7,6% în cazul celor cu o situație materială mai bună;
  • UE se îndepărtează, în realitate, de unul dintre obiectivele sale pentru 2020, și anume reducerea la 15% a procentului de elevi în vârstă de 15 ani care obțin rezultate slabe la citire, matematică și științe;
  • persoanele născute în afara UE sunt deosebit de vulnerabile; astfel, în 2016, 33,9% dintre persoanele din grupa de vârstă 30-34 de ani care locuiesc în UE, dar sunt născute în afara Uniunii, erau slab calificate;
  • investițiile în învățământ s-au redresat în urma crizei financiare și au înregistrat o ușoară creștere (1% de la an la an în termeni reali) la nivelul întregii Uniuni.

Monitorul educației și formării 2017 este cea de a șasea ediție a acestui raport anual, care prezintă modul în care evoluează sistemele de educație și formare din UE, reunind o gamă largă de date. 

El analizează principalele provocări cu care se confruntă sistemele de învățământ din Europa și prezintă politicile care le pot îmbunătăți capacitatea de reacție față de nevoile societale și ale pieței forței de muncă.

(Sursa: Reprezentanta Comisiei Europene)

Contor: 32 afișări

Gîlcă Paler SCA, 14 noiembrie 2017 07:25

Calificativ

Comentarii

Comentarii
 
banner
banner

Abonare newsletter

Promoții

banner