Convenție 133 din 1970 - privind cazarea echipajelor (dispozitii complementare)
Art. 1 -
1. Aceasta conventie se aplica fiecarei nave maritime, proprietate publica sau privata, care este angajata în transportul de marfuri sau de pasageri în scop comercial sau care este angajata în orice alt scop comercial, care este înmatriculata în teritoriul pentru care aceasta conventie este în vigoare si a carei chila este pusa sau se afla într-un stadiu similar de constructie la data sau dupa data la care conventia intra în vigoare în acel teritoriu.
2. În legislatia nationala se vor stabili conditiile în care navele vor fi considerate nave maritime în sensul acestei conventii.
3. Aceasta conventie se aplica remorcherelor în limite rezonabile si practicabile.
4. Aceasta conventie nu se aplica:
a) navelor cu o capacitate mai mica de 1.000 tone;
b) navelor propulsate în principal cu vele, indiferent daca sunt echipate sau nu sunt echipate cu motoare auxiliare;
c) navelor de pescuit sau balenierelor ori altor nave utilizate în scopuri similare;
d) navelor cu aripi portante si navelor pe perna de aer.
5. cu conditia ca aceasta conventie sa fie aplicata în limite rezonabile si practicabile la:
a) nave cu capacitatea cuprinsa între 200 si 1.000 tone;
b) cazarea persoanelor angajate în probleme curente de navigatie pe baleniere sau pe nave utilizate în scopuri similare;
6. De asemenea, cu conditia ca oricare dintre cerintele aplicabile în conformitate cu prevederile art3 din aceasta conventie sa poata fi schimbate în cazul oricarei nave, daca autoritatea competenta este convinsa, dupa consultarea cu organizatiile armatorilor si/sau cu armatorii si cu sindicatele navigatorilor, ca modificarile pot fi facute, cu conditia sa rezulte avantaje evidente care sa creeze conditii generale superioare celor care ar fi rezultat din aplicarea întocmai a prevederilor acestei conventii; caracteristicile tuturor acestor modificari vor fi comunicate de catre membru directorului general al Biroului International al Muncii.
7. cu conditia ca autoritatea competenta va determina, dupa consultari cu organizatiile armatorilor si/sau cu armatorii si cu sindicatele navigatorilor, masura în care este corespunzator sa se ia în considerare necesitatea de a organiza conditii pentru timpul liber si se va abate de la prevederile acestei conventii în cazul:
a) navelor feribot maritime, navelor de alimentare si navelor similare, care nu sunt dotate continuu cu un echipaj permanent;
b) navelor maritime, când, suplimentar fata de echipajul navei, au la bord, temporar, personal pentru reparatii;
c) navelor maritime angajate în voiaje scurte care permit membrilor echipajului sa mearga acasa sau sa le puna la dispozitie facilitati comparabile pentru o perioada de timp din fiecare zi.
Pentru a publica un comentariu trebuie sa fiți logat!
Vă rugăm să completați formularul de login .