s Adăugare comentariu legislație
Sumar:

Hotărâre de Guvern 50 din 2011 - pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat

Art. 24

(1) Cererea si declaratia pe propria raspundere pentru acordarea ajutorului social, insotite de actele doveditoare, fisa de calcul al ajutorului social si ancheta sociala sunt prezentate secretarului de catre persoanele prevazute la art. 1 pentru verificare si vizare. (2) In termen de maximum 10 zile lucratoare de la efectuarea anchetei sociale si pe baza documentelor prevazute la alin. (1) secretarul are obligatia sa prezinte primarului, pentru aprobare, dispozitia de acordare sau de respingere a cererii privind ajutorul social. (3) Dispozitia scrisa a primarului, emisa in termenul prevazut la alin. (2), se comunica solicitantului in termen de maximum 5 zile de la emiterea acesteia. (4) Pentru situatiile in care numarul beneficiarilor este mai mare de 10 persoane, dispozitia poate fi emisa colectiv, comunicarea acesteia fiind realizata individual. (5) Dispozitia primarului de acordare a dreptului la ajutorul social, insotita de copia cererii de acordare a ajutorului social si a declaratiei pe propria raspundere, certificata de primar, precum si de copia fisei de calcul, se transmit pe baza de borderou la agentiile pentru prestatii sociale judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii teritoriale. Modelul borderoului este prevazut in anexa nr. 7. (6) Primarul are obligatia de a transmite agentiei teritoriale documentele prevazute la alin. (5), precum si situatia centralizatoare privind titularii ajutorului social si sumele de plata, pana la data de 5 a fiecarei luni, pentru luna anterioara. Modelul situatiei centralizatoare este prevazut in anexa nr. 8. (7) Situatia centralizatoare prevazuta la alin. (6) reprezinta document de plata pe baza caruia agentiile teritoriale efectueaza plata drepturilor de ajutor social. (8) In vederea eficientizarii procesului de plata a drepturilor de ajutor social la nivelul primariei se organizeaza completarea electronica a unor informatii privind beneficiarii de ajutor social intr-un format ce va fi pus la dispozitie de catre agentiile teritoriale. (9) Actele doveditoare care au stat la baza emiterii dispozitiei primarului impreuna cu ancheta sociala se pastreaza la primarie in dosarul titularului.

 

Pentru a publica un comentariu trebuie sa fiți logat!

Vă rugăm să completați formularul de login .