Hotărâre de Guvern 1579 din 2005 - pentru aprobarea Statutului personalului voluntar din serviciile de urgenta voluntare
Art. 4
(1) Persoana care solicita sa se încadreze ca voluntar în serviciile de urgenta voluntare trebuie sa îndeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa aiba domiciliul în unitatea administrativ-teritoriala reprezentata de consiliul local al municipiului, orasului/sectorului sau comunei, beneficiar al voluntariatului;
b) sa aiba vârsta cuprinsa între 18 ani si 50 de ani;
c) sa fie apt din punct de vedere medical;
d) sa posede documentele care sa îi ateste pregatirea în specializarea pentru care încheie contractul de voluntariat;
e) sa nu fi fost condamnat pentru savârsirea de infractiuni cu intentie;
f) sa nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în serviciul de urgenta voluntar în conditiile art. 10 lit. c).
(2) La încheierea contractului de voluntariat au prioritate persoanele care:
a) au satisfacut serviciul militar în termen sau cu termen redus, în specialitatile: pompieri, protectie civila, geniu, transmisiuni, chimie, medicina, marina;
b) au absolvit cursurile specifice adaptarii la misiuni si la executarea actiunilor de interventie în situatii de urgenta/dezastre.
(3) Promovarea personalului voluntar din serviciile de urgenta voluntare se face pe baza criteriilor de performanta stabilite prin ordin al ministrului administratiei si internelor, potrivit legii.
Pentru a publica un comentariu trebuie sa fiți logat!
Vă rugăm să completați formularul de login .