s Adăugare comentariu legislație
Sumar:

Convenție 147 din 1976 - privind standardele minime la bordul navelor comerciale

Art. 2

Orice membru care ratifica aceasta conventie se angajeaza:

a) sa adopte o legislatie pentru navele înmatriculate pe teritoriul sau, referitoare la:

(i) standarde de securitate, incluzând standarde de competenta, durata muncii si efectivul echipajului, pentru a asigura ocrotirea vietii omenesti la bordul navei;

(ii) un regim corespunzator de securitate sociala; si

(iii) conditii de angajare la bord si conditii de viata la bordul navei, în masura în care, în opinia sa, acestea nu sunt acoperite de contractele colective sau stabilite de tribunalele competente într-o maniera care sa-i lege în mod egal pe armatorii si pe navigatorii interesati; si sa se asigure ca prevederile unei astfel de legislatii sunt echivalente, în ansamblu, cu conventiile sau cu articolele conventiilor la care se face referire în anexa la prezenta conventie, în afara de cazul în care membrul nu este tinut sa dea efect într-un alt mod conventiilor respective;

b) sa îsi exercite, în mod efectiv, jurisdictia sau controlul asupra navelor care sunt înmatriculate pe teritoriul sau, în ceea ce priveste:

(i) standardele de securitate, incluzând standarde de competenta, durata muncii si efectivul echipajului, stabilite de legislatia nationala;

(ii) punerea în practica a regimului de securitate sociala stabilit de legislatia nationala;

(iii) conditiile de angajare la bord si conditiile de viata stabilite de legislatia nationala sau de tribunalele competente într-o maniera care sa-i lege în mod egal pe armatorii si pe navigatorii interesati;

c) sa se asigure ca între armatori sau organizatiile acestora si organizatiile navigatorilor, constituite în conformitate cu prevederile fundamentale ale Conventiei privind libertatea sindicala si protectia dreptului sindical, 1948, si ale Conventiei privind dreptul de organizare si negociere colectiva, 1949, sunt convenite masuri care sa asigure un control eficient al conditiilor de angajare si de viata de la bordul acelor nave, atunci când membrul nu exercita o jurisdictie efectiva;

d) sa se asigure ca:

(i) exista proceduri adecvate, supuse supervizarii generale a autoritatii competente, ca urmare, daca este cazul, a unei consultari tripartite între aceasta autoritate si organizatiile reprezentative ale armatorilor si ale navigatorilor, privind recrutarea navigatorilor pe nave înmatriculate pe teritoriul sau si pentru examinarea plângerilor depuse în acest sens;

(ii) exista proceduri adecvate, supuse supervizarii generale a autoritatii competente, ca urmare, daca este cazul, a unei consultari tripartite între aceasta autoritate si organizatiile reprezentative ale armatorilor si ale navigatorilor, privind examinarea oricarei plângeri facute în legatura cu angajarea si formulate, pe cât posibil, în momentul angajarii pe teritoriul sau a navigatorilor de aceeasi nationalitate cu a sa, pe nave înmatriculate într-o tara straina, si sa se asigure ca asemenea plângeri, precum si ca orice plângere referitoare la angajare si formulata, pe cât posibil, în momentul angajarii pe teritoriul sau a navigatorilor straini, pe nave înmatriculate într-o tara straina, sunt transmise cu promptitudine de catre autoritatea competenta autoritatii competente din tara în care nava este înmatriculata, o copie fiind comunicata directorului general al Biroului International al Muncii;

e) sa se asigure ca navigatorii angajati pe navele înmatriculate pe teritoriul sau sunt calificati si instruiti în mod corespunzator pentru postul pentru care sunt angajati, având în vedere Recomandarea privind pregatirea profesionala a navigatorilor, 1970;

f) sa verifice, prin inspectii sau prin alte mijloace corespunzatoare, daca navele înmatriculate pe teritoriul sau respecta conventiile internationale ale muncii aplicabile si în vigoare, pe care le-a ratificat, legislatia ceruta la lit. a) si, în masura în care, tinând seama de legislatia nationala, se considera necesar, contractele colective de munca;

g) sa efectueze o ancheta oficiala privind accidentele maritime grave care implica navele înmatriculate pe teritoriul sau, în special atunci când au ca rezultat raniri sau pierderi de vieti omenesti. Raportul final al unei astfel de anchete trebuie, în mod normal, sa fie facut public.

 

Pentru a publica un comentariu trebuie sa fiți logat!

Vă rugăm să completați formularul de login .