Milioane de oameni depind direct de mare pentru existența lor și alte sute de milioane se bazează pe ei pentru hrană. Apărarea drepturilor și condițiilor navigatorilor face parte din activitatea OIM de mai bine de 100 de ani. În iunie 2022, statele membre au adoptat amendamente importante la Convenția privind munca maritimă din 2006 - care este cunoscută pe scară largă drept „carta drepturilor navigatorilor”.
Pornind din lecțiile învățate în timpul pandemiei de COVID-19, părțile interesate din industria mondială de transport maritim au adoptat amendamente la Convenția privind munca maritimă (MLC 2006), pentru a îmbunătăți condițiile de viață și de muncă ale navigatorilor.
Guvernele, navigatorii și armatorii din industria mondială de transport maritim au convenit cu opt amendamente la Convenția privind munca maritimă (MLC, 2006) , astfel cum a fost modificat, cu scopul de a îmbunătăți condițiile de viață și de muncă ale navigatorilor din lume.
Modificările pe care le-au convenit vor asigura că:
- navigatorii au echipamente de protecție personală de dimensiuni adecvate, în special pentru a se potrivi numărului tot mai mare de femei navigatori;
- apă potabilă de bună calitate este disponibilă gratuit pentru navigatori;
- Statele facilitează în continuare repatrierea promptă a navigatorilor abandonați;
- Statele oferă asistență medicală navigatorilor care au nevoie de asistență imediată și facilitează repatrierea rămășițelor navigatorilor care au murit la bord;
- navigatorilor li se oferă conectivitate socială adecvată de către armatori, iar statele oferă acces la internet în porturile lor;
- navigatorii sunt informați cu privire la drepturile lor referitoare la obligația serviciilor de recrutare și plasare de a compensa navigatorii pentru pierderile bănești; și
- toate decesele navigatorilor sunt înregistrate și raportate anual la OIM, iar datele relevante sunt publicate.
Pe lângă amendamente, Comitetul Tripartit Special a adoptat o numărul de rezoluții legate de hărțuirea și hărțuirea navigatorilor, inclusiv agresiunea sexuală și hărțuirea sexuală; sistemul de securitate financiară pentru protejarea navigatorilor în cazurile de abandon și necesitatea adoptării de măsuri pentru a se asigura că toți navigatorii au mijloace adecvate de despăgubire contractuală împotriva armatorilor.
Sursa: www.ilo.org



Comentarii