Tinerii din Generația Z prețuiesc siguranța financiară mai mult decât familia sau chiar sănătatea, iar beneficiile speciale care îi atrag pe tineri către un loc de muncă sunt abonamentul la sala de sport și cadourile primite de la angajator.
Ultimul studiu Insights PulseZ 2022, conceput și coordonat de specialiștii programelor naționale „Vreau să Fiu Antreprenor” și „Insights” din cadrul organizației Romanian Business Leaders, arată că tinerii născuți între 1995 și 2010 – Generația Z – pun pe primul plan banii în viață. „Siguranța financiară primează în perioade de criză, iar tinerii înțeleg pe deplin acest lucru. Valul de incertitudini generate de anii de pandemie și acum de situația creată de războiul din Ucraina și efectele sale în plan economic, justifică într-o oarecare măsură aspirația pentru independența financiară a celor 47% dintre tinerii intervievați”- Alin-Claudiu Apostu, manager de proiect pentru Insights și Vreau să fiu Antreprenor.
Pe locul al doilea după bani vine împlinirea pe plan personal, starea de sănătate și dorința de a lăsa în urmă ceva de valoare. Dorința de independență financiară este mai pregnantă la fete, comparativ cu băieții, în timp ce dorința de a avea o carieră de succes și cea de a avea libertate de decizie fiind sensibil egală pentru ei.
Pentru cei care iau în calcul opțiunea de angajare, cel mai important criteriu pe care îl folosesc în selectarea unui loc de muncă este satisfacția oferită de ceea ce fac. Trei sferturi dintre ei se ghidează după acest principiu, iar mai mult de jumătate dintre participanții la studiu (53%) urmăresc să obțină un pachet salarial cât mai consistent. Aproape tot atâția (51%) preferă un program de lucru flexibil și posibilitatea de a lucra de la distanță, iar 45% se orientează către o echipă și o atmosferă de lucru în care să se simtă confortabil.
Starea de bine este o așteptare pe care tinerii o au de la locul lor de muncă. Echipa din care fac parte este importantă pentru 76% dintre ei, flexibilitatea muncii - 59%, organizarea - 54% și oportunitățile de dezvoltare - 50%. În timp ce fetele apreciază mai mult echipa și accesul la oportunități de dezvoltare, băieții apreciază mai mult autonomia în muncă. Așteptările lor legate de promovare sunt foarte ridicate, aproape jumătate (49%) apreciind că promovarea ar trebui să o primească în termen de maximum un an de la intrarea pe o poziție, iar 17% evaluează că o vor primi peste cel puțin 2 ani. Lucrurile stau un pic diferit în ceea ce privește schimbarea locului de muncă, doar 18% doresc să își schimbe jobul în mai puțin de un an și 15% plănuiesc să stea mai mult de 5 ani într-o companie.
Sursa: adevarul.ro



Comentarii