s Ford urmează să decidă câte locuri de muncă vor fi eliminate în Europa. Angajații din Germania vor afla săptămâna viitoare date despre concedierile planificate la uzinele companiei
9 Februarie 2023

Ford urmează să decidă câte locuri de muncă vor fi eliminate în Europa. Angajații din Germania vor afla săptămâna viitoare date despre concedierile planificate la uzinele companiei

Consiliul angajaților de la fabrica Ford din Koln (Germania) i-a invitat pe muncitori la o întâlnire pe data de 14 februarie, pentru a-i ține la curent cu negocierile purtate cu conducerea în privința planificatelor concedieri de la uzinele companiei, din Europa, a anunțat marți un reprezentant al sindicatului, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

 

Un reprezentant al Ford a refuzat să comenteze.

În prezent, producătorul auto american are aproximativ 14.000 de angajați la uzina din Koln, unde circa 3.800 persoane lucrează la dezvoltarea de produs, iar pe acest segment urmează să fie făcute până la 2.500 de concedieri, potrivit Consiliului angajaților. De asemenea, 700 de angajați din sectorul administrativ ar putea fi concediați.

 

La finalul lunii trecute, Ford anunța că va decide până la mijlocul lunii februarie câte locuri de muncă vor fi eliminate în Europa.

 

Producătorul auto american trebuie să fie “agresiv” în privința îmbunătățirii calității și structurii costurilor în Europa și Statele Unite, afirma săptămâna trecută directorul general al Ford, Jim Farley, la prezentarea rezultatelor financiare, în timp ce directorul financiar John Lawle spunea că productivitatea inginerilor Ford în Europa este cu 25-30% mai redusă decât ar trebui să fie.

 

Pe data de 15 februarie, Farley și Lawler ar urma să ia cuvântul la o conferință care se desfășoară la New York, dedicată modului în care compania își revizuiește operațiunile pentru a stimula creșterea.

 

Consiliul angajaților de la fabrica Ford din Koln a cerut conducerii să se angajeze că nu vor fi făcute concedieri înainte de 31 decembrie 2032.

 

Forța de muncă pe care Ford o are în Europa a fost afectată de un val de disponibilizări în 2019 și 2020, în contextul în care producătorul auto a vrut să ajungă la o marjă operațională la 6% în Europa, un obiectiv care a fost dejucat de pandemia de coronavirus, astfel că în primele nouă luni ale anului trecut Ford a realizat în Europa o marjă de profit brut de doar 2,2% din vânzări.

 

Subsidiara Ford din Europa produce, vinde și oferă servicii pentru brandul Ford de vehicule în 50 de piețe, având aproximativ 45.000 de angajați la propriile sale facilități și la societățile mixte, conform informațiilor postate pe site-ul companiei.

 

Producătorul auto american s-a angajat ca până în 2030 să vândă în Europa exclusiv automobile electrice, iar până în 2024 ar urma să fie lansate trei noi automobile electrice și patru noi vehicule comerciale electrice, pe piața europeană.

 

Sursa: economedia.ro

Contor: 169 afișări

Gîlcă Costel, 9 februarie 2023 08:13

Calificativ

Comentarii

Comentarii
 
banner
banner

Abonare newsletter

Promoții

banner