s
Abordarea diversității culturale la locul de muncă poate avea un impact deosebit asupra securității și sănătății în muncă conform raportului „Diversitatea culturală la locul de muncă: asigurarea sănătății și securității prin aptitudini de conducere și prin participare” al Agenției Europene pentru Sănătate și Securitate în Muncă (EU-OSHA).
În speță, un angajat, care îndeplinea criteriile pentru a ocupa funcția de director adjunct în societatea în care lucra, a fost demis pentru abateri disciplinare grave. El s-a adresat instanței de judecată pentru a obține reparații ca urmare a discriminării pe motive de orientare sexuală.
Conform unui studiu recent privind "Viața francezilor la birou", angajații din Hexagon sunt destul de mulțumiți de viața lor în compania în care lucrează. Aceștia apreciază, de asemenea, și momentele de convivialitate.
Curtea de Casație franceză a confirmat validitatea concedierii unui angajat pentru o abatere disciplinară gravă, din cauza utilizării excesive, în scop personal, a internetului în timpul programului și la locul de muncă (Hotărârea nr.11 – 27372, din 26 februarie 2013).
Femeile aparținând minorităților etnice se confruntă cu dublă discriminare la locul de muncă, fiind dezavantajate atât din cauza rasei lor, cât și din cauza sexul acestora. Multe dintre femeile din acesată categorie, nu au șansa să treacă nici de etapa selectării CV-ului în cazul aplicării pentru un job pur și simplu din cauza numelor lor, după cum subliniază Organizația Internațională a Muncii.
Locul de muncă modern a devenit un mediu prielnic pentru dezvoltarea dependenţelor în rândul angajaţilor din cauza faptului că implică multe mai multe responsabilități și un nivel de stres mult mai ridicat, salariații având nevoie de stimulente pentru a face față. Un procent cuprins între 5 şi 20% dintre angajaţii din corporaţii consumă alcool, cafea, amfetamine sau antidepresive, iar presiunea jobului din multinaţionale începe să aibă efecte din ce în ce mai nefaste asupra comportamentelor manifestate de angajaţi, după cum scrie cotidianul francez Les Echos.
În jur de 70 de țări au ratificat cel puțin una dintre cele trei convenții ale Organizației Internaționale a Muncii privind protecția maternității, dar realitatea este că multe femei însărcinate și tinere mame sunt încă vulnerabile și se confruntă cu discriminarea la locul de muncă.
Familia și locul de muncă ocupă primele două locuri pe lista de priorități ale tinerilor activi din Europa cu vârste cuprinse între 20 şi 30 de ani, conform unei anchete Cegos, unul dintre liderii mondiali în formare profesională, publicată miercuri, preluată de France Presse.
Agenţia Europeană pentru Sănătate şi Securitate în Muncă (EU-OSHA) a lansat două noi rapoarte care analizează motivele pentru care în prezent, în majoritatea întreprinderilor europene (74%) nu sunt încă instituite proceduri pentru gestionarea stresului la locul de muncă şi a altor riscuri psihosociale, în pofida ameninţării din ce în ce mai mari pe care o reprezintă acestea pentru lucrătorii europeni și având în vedere că 79% din managerii din UE sunt preocupaţi de stresul de la locul de muncă şi 40% de hărţuirea şi violenţa de la locul de muncă.
Apelarea de la birou în timpul vacanţelor, sfârşitului de săptămână, zilelor de sărbătoare, dorinta compulsiva de a verifica e-mailul de serviciu în timpul liber: noile tehnologii pot deveni o minge ridicată la fileu care ne conectează mereu cu locul de muncă. Se pune întrebarea, cum mai reusim în contextul actual să ne deconectăm în timpul liber, să facem diferența între viața privată și muncă?
Se spune că nu hainele îl fac pe om, dar în zilele noastre aspectul vestimentar este mult prea important pentru a fi neglijat, acest lucru fiind chiar mai stringent în cazul femeilor. Este ca o carte de vizită: vorbește atât despre personalitatea unui om, cât și despre gradul său de profesionalism, dacă ne referim la ținuta adoptată de o persoană la locul de muncă. Fiecare piesă vestimentară sugereză un lucru, așa că este foarte important să fim atenți atunci când ne îmbrăcăm pentru a merge la serviciu. Desigur că nu există o ținută universal valabilă, fiecare loc de muncă având propriile standarde, mai mult sau mai puțin stricte, dar sunt anumite reguli pe care este indicat să nu le încălcăm.
Furtul la locul de muncă, potrivit legislației franceze, poate conduce la concediere pentru cauză reală şi serioasă sau pentru o abatere gravă. Cu toate acestea, abaterea gravă este rareori recunoscută în cazul unui furt de mică valoare şi atunci când angajatul are o vechime semnificativă în companie (Hotărârea Curții de Casație sin 6 martie 2007, nr 05 -44 569). Astfel, trebuie remarcat faptul că, în evaluarea severităţii vinei angajatului, anumite elemente ar trebui să fie luate în considerare. Este vorba, în special, de vechimea angajatului, natura izolată a incidentului sau prejudiciului suferit.
Ediția din 2012 a Randstad Awards, care a realizat un Top 20 al celor mai bune „imagini ale angajatorilor” din Franța, a reliefat faptul că remunerația a fost criteriul determinant în alegerile opiniei publice franceze în detrimentul atmosferei la locul de muncă sau altor aspecte. Topul a fost realizat printr-un amplu sondaj care a cuprins 12.000 de respondenți, care au avut de departajat peste 200 de companii, pe primul loc situându-se fabricantul de elicoptere Eurocopter.
O femeie din Statele Unite, angajată în calitate de asistentă la secția de chirurigie cardiacă a unui spital din Sacramento, a câștigat un proces de hărțuire sexuală intentat împotriva instituției, în urma căruia i-au fost acordate daune morale de aproximativ 168 de milioane de dolari. Potrivit avocatului reclamantei, acesta este probabil cel mai important verdict într-un litigiu de muncă privitor la un singur angajat, sub aspectul daunelor primite, din istoria SUA.
„Ați fost hărțuit la locul de muncă?”- o întrebare tot mai prezentă, în ultima perioadă, în studii, analize și sondaje de opinie. Fie că e vorba de hărțuire sexuală sau morală (mobbing, bullying), această formă de violență în cadrul relațiilor de muncă are efecte nefaste asupra victimei.