s Chiar și PFA-urile, II-urile și IF-urile cu salariați trebuie să revină la fișele de post și regulamentele interne
6 Octombrie 2022

Chiar și PFA-urile, II-urile și IF-urile cu salariați trebuie să revină la fișele de post și regulamentele interne

OUG 37/2021, prin care Guvernul a decis eliminarea regulamentului intern și a fișei postului pentru microîntreprinderi, urmează să abrogată din 6 octombrie. Asta înseamnă că angajatorii cu mai puțin de nouă salariați vor trebui să refacă sau să întocmească aceste documente, iar în această categorie intră și persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II) și întreprinderile familiale (IF).

 

PFA-urile, II-urile și IF-urile care au decis, pe baza prevederilor de la acea dată a OUG 37, să renunțe la aceste documente de muncă vor trebui acum să înceapă demersurile pentru a le avea din nou.

Mai exact, cei care au inclus o scurtă descriere/caracterizare a activității de muncă, așa cum permitea forma actualizată în iulie 2021 a contractului de muncă, vor trebui să elaboreze un act adițional la contractele de muncă ale salariaților pentru a include atribuțiile postului pe larg. În plus, fișa postului va trebui semnată de salariați. Astfel, fișele de post redevin obligatorii din 6 octombrie. Asta înseamnă că ele trebuie scrise și oferite spre semnare salariaților în zilele imediat următoare.

Pe de altă parte, dacă acești angajatori au avut un regulament intern înainte de luna mai din 2021 și au renunțat la el între timp, vor putea să folosească același document, eventual cu corecturile necesare, pe care să îl aducă la cunoștința salariaților.

 

În ipoteza în care PFA-urile, II-urile și IF-urile s-au înființat după începutul lunii mai 2021 și nu au avut deloc fișe de post și regulament intern, acestea vor trebui să le elaboreze.

 

După cum menționam anterior, prioritare ar trebui să fie fișele postului pentru salariații actuali, deoarece ele redevin obligatorii din 6 octombrie. În privința regulamentului intern, vor avea timp până în 5 decembrie. Recomandarea specialiștilor este ca acest regulament să fie conțină informații cât mai specifice despre tipurile de abaterile pentru care se pot aplica sancțiuni disciplinare, să prevadă procedura pentru concedierea pentru necorespundere profesională, precum și procedura de suspendare a contractului pe motiv de absențe nemotivate sau alte zile libere la care au dreptul salariații.

 

PFA-urile, II-urile și IF-urile care vor avea angajați după 6 octombrie vor trebui să ofere, din start, salariaților lor un contract individual de muncă la care să fie atașată fișa postului.

 

Legat de regulamentul intern, PFA-urile, II-urile și IF-urile vor avea obligația de a avea un acest document în termen de 60 de zile de la dobândirea personalității juridice, după cum este prevăzut în Codul muncii, la art. 246, alin. (2)

 

Sursa: avocatnet.ro

 

Citește și:IMM-urile cu pana la 9 angajati vor fi obligate sa intocmeasca din nou fisa postului si regulamentul intern

Contor: 343 afișări

Gîlcă Costel, 6 octombrie 2022 08:34

Calificativ

Comentarii

Comentarii
 
banner
banner

Abonare newsletter

Promoții

banner